9 مورد استفاده‌ نوآورانه از هوش مصنوعی در کسب‌ و کارهای استرالیایی در سال 2024

فهرست مطالب

ترجمه فائزه صالحی

کسب‌وکارهای استرالیایی به‌ طور مؤثری در حال مقابله با هوش مصنوعی و ساخت راه‌حل‌هایی خاص برای نیازهای خود هستند. در این‌جا موارد استفاده‌ی قابل توجهی از کسب‌وکارهایی که در حال استفاده‌ی هوش مصنوعی هستند، آورده شده است.

بیش از سه‌ چهارم کسب‌وکارهای استرالیایی از فرصت‌هایی که هوش مصنوعی برای آن‌ها فراهم می‌کند، هیجان‌زده هستند. کمبود استعداد و مهارت‌های هوش مصنوعی برخی از پروژه‌ها را به تأخیر انداخته است، اما ما در حال حاضر شاهد استفاده‌های بسیار نوآورانه از هوش مصنوعی توسط شرکت‌هایی هستیم که در موقعیتی برای بهره‌برداری زودهنگام از این فناوری قرار داشته‌اند. هوش مصنوعی همچنین در حال گنجانده شدن در صنایع و بخش‌های مختلف است که منجر به نوآوری‌های شگفت‌انگیزی که مختص آن بخش است، می‌شود.

در این‌جا نمونه‌های قابل توجهی از کسب‌وکارهای استرالیایی وجود دارد که از هوش مصنوعی به شیوه‌های نوآورانه استفاده می‌کنند.

بی ‌اچ‌ پی

یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدی استرالیا، BHP، از راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی فرآیند بارگیری و تخلیه سنگ آهن بر روی کامیون‌های ریلی و سپس بارگیری آن‌ها بر روی کشتی‌ها برای صادرات استفاده کرده است.

این “فناوری بینش ماشین” چون می‌تواند با افزایش‌ غیرمنتظره حجم بارگیری یا تخلیه سنگ آهن منجر به نشت و آسیب به زیرساخت‌های حمل و نقل شود، مهم است. با حمایت هوش مصنوعی برای نظارت بر بارها، BHP اکنون به طور ایمن‌تری فعالیت می‌کند و در تنها در یک حوزه از عملیات خود در سال مالی 2022-2023، 105,000 تن صرفه‌جویی در تولید داشته است.

تلسترا

بزرگترین شرکت مخابرات استرالیا از هوش مصنوعی در جهت بهبود پیشنهادات محصول در خدمات مشتری و کمک به آن‌ها برای دست‌یابی سریع‌تر به نتایجی که به دنبال آن هستند استفاده می‌کند.

تلسترا همچنین از هوش مصنوعی در شبکه‌ها و سیستم‌های خود برای کمک به شناسایی مشکلات بالقوه و علامت‌گذاری تهدیدات سایبری استفاده می‌کند. مانند هر شرکت مخابراتی دیگری، تلسترا هدفی جذاب برای جرایم سایبری است، بنابراین داشتن نوعی نظارت و پاسخ‌دهی آنی ممکن توسط هوش مصنوعی به‌‌طور ویژه‌ای مهم است.

شورای محلی

هوش مصنوعی در بخش عمومی نیز کاربردهایی دارد. یک شورای محلی به‌طور ناشناس با یک شرکت محلی هوش مصنوعی همکاری کرد تا ابزارهای نظارتی را به منظور نظارت بر تخلفات ترافیکی و رعایت قوانین در مناطقی که مدرسه دارد، مستقر کند.

به عنوان نتیجه این استقرار، شورا توانست دامنه و میزان گشت‌زنی خود در مناطق مدرسه را به میزان ۹۰۰٪ افزایش دهد. اتوماسیون همچنین از ارسال و پیگیری ادعاهای متناقض پشتیبانی کرد و به دلیل خودکار بودن پشتیبانی توسط فناوری، هیچ ریسک سوگیرانه‌ای از جانب آن وجود نداشت. نتیجه نهایی اجرای بهتر قوانین و از همه مهم‌تر، ایجاد مناطق مدرسه‌ای ایمن‌تر برای کودکان بوده است.

شرکت ترزری واین استیتس

شرکت ترزری واین استیتس به عنوان یک کسب‌ و کار کشاورزی به شدت تحت تأثیر رویدادهای آب و هوایی و اقلیمی قرار دارد. باغ‌های انگور به طور ویژه در برابر همه چیز از سرمازدگی تا دود ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی آسیب‌پذیر هستند؛ حتی اگر گیاهان آسیب نبینند، طعم محصول می‌تواند از بین برود و انگورها عملاً برای تولید شراب غیرقابل استفاده شوند.

شرکت ترزری واین از داده‌های اقلیمی و یک الگوریتم هوش مصنوعی برای پیش‌بینی‌های خود بر اساس عواملی که بر محصولاتش تأثیر می‌گذارد، استفاده می‌کند. این سیستم هوش مصنوعی علاوه بر توانایی آماده شدن برای سرمازدگی و آتش‌سوزی‌ها، با محاسبه مقدار دقیق مورد نیاز آب به‌صورت جداگانه برای هر تاک به بهینه‌سازی مصرف آب کمک می‌کند.

مدیریت پارک‌های ملی کاکادو

یکی از پیچیده‌ترین پارک‌های ملی برای مدیریت در استرالیا، پارک ملی کاکادو در قلمرو شمالی است. این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی استرالیا است و همچنین یکی از مکان‌هایی است که به دلیل تجاوز مداوم دما از ۴۰ درجه و رطوبت بالای ۶۰ درصد، شرایط کار در آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

برای مقابله با این چالش، CSIRO با مایکروسافت و کاکادو رنجرز همکاری کرد تا سیستمی برای پهپادها توسعه دهد که بتوانند تعداد زیادی عکس را به سرعت بگیرند و سپس یک راه‌حل نرم‌افزاری برای کمک به تحلیل داده‌ها و نظارت بر اکوسیستم‌ها در سراسر پارک ملی ایجاد کند. این کاربرد هوش مصنوعی به طور مستقیم به احیای یک کلونی بزرگ از غازهای مگ‌پای به تالاب‌هایی که از پیش توسط علف‌های هرز مسدود شده بودند، مرتبط بود.

بیمارستان سلطنتی پرث

بیمارستان سلطنتی پرث یک راه‌حل به نام HIVE ( سلامت در یک محیط مجازی ) را برای کمک به کارکنان میدانی پذیرفته است تا به طور مداوم وضعیت بیمارانی که نیاز به نظارت نزدیک دارند را زیر نظر داشته باشد. این سیستم علائم حیاتی از جمله ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن را پیگیری می‌کند و هر گونه ناهنجاری بلافاصله در مرکز فرمان HIVE علامت‌گذاری می‌شود، به طوری که کارکنان می‌توانند به سرعت از طریق واحدهای صوتی و تصویری با پرستاران و پزشکان ارتباط برقرار کنند.

این سیستم اطمینان می‌دهد که بیماران بهترین استاندارد مراقبت ممکن را دریافت می‌کنند، در حالی که کارکنان را آزاد می‌گذارد تا به راحتی حرکت و به طور مؤثر کار کنند، با اطمینان از اینکه بیماران بحرانی همچنان به دقت تحت نظر هستند.

بانک کامن ولث

کام بانک همیشه یک پذیرنده مشتاق فناوری بوده است و در زمینه کاربردها و استقرار هوش مصنوعی در جایگاه رهبری قرار دارد. این بانک از هوش مصنوعی برای خواندن، تحلیل و پردازش اسناد مشتریان به طور سریع‌تر استفاده می‌کند و زمان لازم برای تأیید درآمد یک فرد به منظور پردازش وام را به نصف کاهش داده است.

در اصل CBA از هوش مصنوعی مولد برای ساده‌سازی فرآیندهای داخلی، از جمله کدنویسی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، این شرکت تقریباً 80,000 خط کد را که توسط GitHub Copilot پیشنهاد شده بود، پذیرفته است که به طور قابل توجهی سرعت کار مهندسان را افزایش می‌دهد.

فرودگاه سیدنی

استفاده ارزشمند دیگری از هوش مصنوعی، تحلیل آنی داده‌ها و استفاده از آن برای ارائه بازخورد است. این کاری است که فرودگاه سیدنی در همکاری با گوگل پس از راه‌اندازی یک برنامه تقویت‌شده با AR که از هوش مصنوعی برای اسکن ده‌ها میلیارد تصویر در داخل فرودگاه و درک موقعیت کاربر استفاده می‌کند، انجام داده است. از همان‌جا، می‌تواند کمک‌های راه‌یابی ارائه دهد و به مسافران در پیدا کردن گیت‌ها، تحویل بار، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر اینکه به مسافران کمک می‌کند تا نیازی به پیدا کردن یک کیوسک اطلاعات نداشته باشند، این اپلیکیشن چند زبانه است و به گونه‌ای طراحی شده است که به غلبه بر موانع زبانی در پیمایش پیچیدگی‌های محیط‌های فرودگاهی بسیار پیچیده کمک کند.

لیگ ملی پیکلبال

اگر هنوز درباره پیکلبال نشنیده‌اید، احتمالاً در آینده نزدیک درباره آن خواهید شنید. این یکی از سریع‌ترین ورزش‌های در حال رشد در سطح جهانی از جمله استرالیا است و بخشی از آنچه که این رشد را ممکن می‌سازد، پذیرش هوش مصنوعی است.

لیگ ملی پیکلبال در استرالیا با شرکت پلی سایت، یک شرکت ویدیوئی و تحلیلی ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی، همکاری کرده است تا به اعضای NPL این امکان را بدهد که بتوانند لحظات برجسته و بازپخش‌ها را ضبط، به صورت زنده پخش، تحلیل و به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. علاوه بر اینکه این پلتفرم امکان اتوماسیون محتوای بازاریابی را برای حمایت از این ورزش فراهم می‌کند، یک ابزار تحلیلی مفید نیز برای بهبود عملکرد بازیکنان و تقویت رقابت در لیگ است.

آنچه که متخصصان فناوری اطلاعات استرالیا باید بدانند:

هوش مصنوعی می‌تواند به طور عمیق در فرآیندهایی که پایه‌گذار هر بخش هستند، گنجانده شود. پیش از این، متخصصان از لپ‌تاپ‌ها، پردازشگرهای متن، صفحات گسترده و حسگرها برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کردند، اما این فناوری از کار جدا بود. با هوش مصنوعی، این فرصت وجود دارد که فناوری در خود کار گنجانده شود و این چیزی است که سازمان‌های پیشرو و آماده از نظر فنی به آن روی آورده‌اند.

برای متخصصان فناوری اطلاعات، این به معنای آن است که کاربرد فناوری هوش مصنوعی ممکن است از یک بخش به بخش دیگر به طور چشمگیری متفاوت باشد. یک متخصص فناوری اطلاعات که برای یک کارخانه شراب‌سازی کار می‌کند، استفاده‌ای کاملاً متفاوتی از فناوری نسبت به کسی که از فرودگاه سیدنی پشتیبانی می‌کند خواهد داشت.

این به نوبه خود به این معناست که متخصصان فناوری اطلاعات نیاز دارند تا درک عمیقی نه تنها از فناوری، بلکه از بخش و کسب‌وکاری که در آن کار می‌کنند، پیدا کنند. در نتیجه، ممکن است شاهد جابجایی کمتری در بین بخش‌ها از سوی متخصصان فناوری اطلاعاتی که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستند باشیم و هوش مصنوعی کاتالیزوری خواهد بود تا متخصصان فناوری اطلاعات به طور عمیق‌تر به تسهیل‌کنندگان و رهبران کسب‌وکار در بخش‌های تجاری تخصصی خود تبدیل شوند.